Možná jste slyšeli o tom případu, jak v Anglii odsoudili majitele restaurace, která používala namísto mandlového prášku levnější arašídový, což bohužel stálo zákazníka život. Člověka, který vždy velice důrazně informoval obsluhu o své alergii.
Článek mě osobně trošku naplnil pocitem naděje, že se přeci jen nějaká spravedlnost na tomto světě občas vyskytuje. Majitel se samozřejmě bránil tím nejhloupějším možným způsobem – tvrzením, že v inkriminovanou chvíli v restauraci ani nebyl. Jídlo přece připravil kuchař a servírovala obsluha. Jak je tedy možné, že byl obviněný on.
Byl to však on, kdo zaměstnával nekvalifikovaný personál, finančně špatně hospodařil a nutil kuchaře vařit s levnými náhražkami. Byl to on, kdo zodpovídal za chod celé restaurace i za dodávané zboží a nedbal možných rizik. (Proč by ho ostatně měla nějaká rizika zajímat, peníze jsou přece mnohem důležitější.)
Moc bych si přála, aby se takové spravedlivé procesy odehrávaly častěji. Aby zodpovědnost padala vždy na toho, kdo je skutečnou příčinou mnohdy tragických následků.
V zahradě taky musíte trhat plevel i s kořeny. Jinak vyroste znovu.
Tento článek je dostupný v Angličtině.